Etichete linerless

Etichetele linerless au devenit populare datorita contributiei lor la protejarea mediului inconjurator si a utilizarii lor optime: dimensiunea acestor etichete linerless se adapteaza la cantitatea exacta de informatii care trebuie tiparita. 

 

Consumatorii sunt din ce in ce mai preocupati si constienti de produsele pe care le achizitioneaza. Prin urmare, acestia solicita informatii clare si concise despre alimente, precum ingredientele folosite, valoarea nutritiva, alergenii etc. 

Etichetele contribuie la aspectul produselor si cu cat eticheta este mai captivanta, cu atat rezultatul final este mai atractiv. 

„Bucata de hartie, carton sau alt material similar, in general dreptunghiular, atasat unui obiect sau bun pentru identificarea sa, evaluarea, clasificarea, etc.” 

Aceasta este definitia unei etichete de produs conform RAE (Royal Spanish Academy), ce se refera in principal la 2 aspecte: 

 

1. MATERIAL: din ce este facuta eticheta. 

 

2. FUNCTIONALITATE: la ce este utilizata. 

Definitia data de catre RAE, la fel ca altele, reprezinta un fel de cadru, specificand caracteristicile generale ale etichetelor cat mai clar si exact posibil. Scopul acestei postari este de a oferi acel „schelet” cu mai mult continut si de a va arata cateva tendinte si bune practici in etichetarea produselor alimentare, bazate pe experienta DIBAL de peste 30 de ani in calitate de producatori de echipamente de etichetare manuala si automata. 

Daca doriti sa aflati mai multe despre gama de solutii de etichetare pentru industrie, faceti click AICI

 

MATERIAL ETICHETA 

Am observat o crestere considerabila a utilizarii etichetelor linerless, ce nu folosesc hartia purtator precum etichetele pre-taiate. Etichetele linerless sunt etichete autoadezive si exista trei motive principale pentru succesul lor: 

1. Nu genereaza deseuri. Utilizare optima, deoarece nu au hartie purtator. Nu exista un alt strat de hartie la care se adauga rola adeziva, intrucat este rulata peste ea in sine. 

2. Marimea etichetei se ajusteaza la cantitatea exacta de informatii ce trebuie tiparita. Nu este cazul etichetelor pre-taiate, care au lungimea si latimea deja setate. 

3. O rola de etichete linerless ocupa mai putin spatiu decat o rola de etichete pre-taiate, avand ambele acelasi numar de etichete. 

 

FUNCTIONALITATEA ETICHETEI 

Pentru ce trebuie utilizata o eticheta de produs alimentar? Simplu: oferirea de informatii utile consumatorului. Si claritatea acesteia determina utilitatea. 

Consumatorii cer informatii clare despre produsele pe care le achizitioneaza Ei doresc sa ia decizii in cunostinta de cauza pe baza informatiilor despre ingredientele utilizate, valori nutritionale, alergeni etc. In plus, exista o acceptare din ce in ce mai mare a marcilor care depasesc tot ceea ce stabileste Standardele si ghidurile Europene si ofera acces la alte date complementare despre produs prin coduri BIDI sau coduri QR. 

In cazul produselor proaspete sau gatite in prealabil, eticheta nu trebuie sa acopere sau sa ascunda alimentele, astfel incat consumatorul sa poata aprecia in mod clar aspectul si prospetimea acestora. In aceasta privinta, etichetele transparente sau concepute natural reprezinta o optiune excelenta. 

Mai mult, culoarea etichetei ajuta si la identificare. Imaginarul social asociaza anumite culori grupurilor alimentare: verde la fructe si legume, albastru la fructe de mare, roz la carne, galben la paine etc. 

 

In calitate de producator de echipamente de etichetare, DIBAL cunoaste punctul de vedere al celor responsabili de etichetare (cum ar fi marci sau unitati): etichetele trebuie sa fie pregatite sa reziste, de exemplu, la umiditate, temperatura, expunere la lumina etc., precum si sa aiba un nivel ridicat de calitate la imprimare si informatii clar vizibile. Desigur, intotdeauna in cele mai bune conditii economice posibile. 

 

Un alt ingredient al produsului 

In acest moment, intrebarea care ni se pune de obicei este, luand in considerare nevoile si prioritatile diferitilor participanti la acest proces (consumatori, marci si legiuitori): Exista loc pentru creativitate in etichetarea produselor alimentare? 

Raspunsul este unul decisiv. De fapt, DIBAL considera ca o eticheta este doar un alt ingredient al produsului care il face pe consumator sa aleaga un produs in fata altuia. Prin urmare, etichetele necesita mult timp si efort. Creativitatea poate fi dezvoltata in mai multe domenii de etichetare: materiale, forme, design, informatii afisate, tipografie, utilizarea fonturilor, etc … Chiar si arome! Industria vinului si cea a parfumurilor sunt exemple clare ale nivelului de creativitate pe care il poate atinge etichetarea. 

Este un aspect care conteaza la cumparare, iar etichetele fac parte din aspectul produselor. Cu cat eticheta este mai fermecatoare, cu atat rezultatul final este mai atractiv. 

DIBAL proiecteaza, produce si vinde echipamente pentru etichetare rapida, manuala si automata. Controlul intregului proces ne ofera un avantaj care ne ofera beneficii: oferim solutii adaptate nevoilor cu adevarat specifice. Putem obtine echipamente de etichetare care respecta cerintele pietei folosind echipamente standard. Acest lucru este favorizat de faptul ca 40% din echipa Dibal este dedicata exclusiv dezvoltarii de software si hardware. 

 

Aveti nevoie de echipamente si solutii de etichetare? Ne puteti contacta AICI pentru a va indruma in alegerea solutiei potrivite.